18 jordsnurr...

Idag blir man alltså myndig, vuxen och vis, laglig alkohol-konsument... Ja kalla det vad ni vill, 18 år är jag i alla fall idag. :)

Om jag känner mig äldre eller visare har jag inte listat ut ännu, men visst känns det att man blivit 18, och visst är det en viss mystik över det hela.
Dagen började med en väckning av Mamma, Jacob och Clara, där de kom med kaffe, skinkmackor, tända ljus, en flagga och en massa paket! Ivrig som jag vid vissa tillfällen kan vara, började jag givetvis med paketen... ;)
Jag fick:
*En trevlig bok av Cecilia Ahern (Irlands premiärministers dotter) som heter PS Jag älskar dig.
*
En reseguid om Dublin! (Kan ALLTID vara bra att ha, vare sig man åker dit eller ej...)
*En tantsnusk-bok av farmor. Ni vet, en sådan där kort liten romantisk bok... ;P
*En till bok! 1000 filmer i livet  hette den!
*Sammanlagt fick jag sjuhunrda i cash.
*Skottska frukt och citron-kakor från märket Walkers! Mmm!
*Engelsk frukost-te med burk. Luktar så gudomligt att jag har sniffat det lite titt som tätt hela dagen... ;)
*8 stycker chockladpraliner från Kahls Kaffe. Och kan ni tänka er i vilka smaker...? Irish Cream och Irish Coffee så klart.. ;o Två var dock med hasselnötssmak, för att neutralisera det lite.
*Sedan fick jag ett väldigt vackert smyckte, en fyrklöver i silver som man hänger i en halskedja. Så vacker!
*Höjden var dock kanske detta, en helt gudomligt vacker ring i rödguld, vitguld och gult guld. Med små små små diamanter i. Wow, what a beauty!

Nu återstår ju förstås pappas present som jag får ikväll, och så har jag hört humm om att jag får något på nyårsafton också... Något som tydligen Leos kusse gillar... Och har provat! Hmm... Spänningen är olidlig.

Efter frukosten gjorde jag mig i ordning, och duschade med min Nöt-doftande The Body Shop-duschkräm... Åh. Och rullade sedan in mig i ett lager av Kokosnöts Body Butter från samma ställe... Mmmmmmmmm....! 
Sedan tog jag fram min Harry och rockade loss, i väntan på min tårta! Vi skippade lunchen för att kunna fokusera oss på detta mästerverk. Tårtan, specialgjord på Malborgs, var såklart grön och smyckad med en marsipan-fyrklöver. Denna päron-fromagetårta kläddes sedan med 18 ljus, och dess smältna stearin smakade så gott... ;o Hur som hur, jag blåste ut alla ljusen i ett naffs, och önskade mig en hemlighet.
Jag skall snart ner till far min för att fortsätta där. Igår frågade han mig vad jag ville äta, jag svarade: "Slå på stort Farsan, jag vill ha sushi och champange!" Han svarade: "OK!" Så nu ska jag då smaka sushi för första gången i mitt liv... Haha. Enlig Clara var det super, så jag litar på henne.
Jag kan inte fullfölja traditionen att som 18åring gå ut på krogen, då det på lördagar är 20årsgräns. Attans. Dessutom klarar jag mig fint ändå. :)

Bilder tillkommer senare!

P.S. Tack för alla fina SMS!

-Ebba, födelsedagsbarnet nummer ett!


Kommentarer
Postat av: Leo

Sembra che tu abbia avuto un bel compleanno. Ne sono felice. Hai veramente preso belli regali e chissà se prenderai anche qualcosa l'ultimo dell anno!;)

Spero che il resto del compleanno sia divertente!

Ci vediamo!

2007-12-29 @ 18:04:40
URL: http://leopierini.blogspot.com
Postat av: Erik S

Congrats once again Urbanelephantbabe!!:)

Det största problemet är nu för mig och Leo att räkna ut hur gammal du är egentligen.

Ha en superbra födelsedag!:)

2007-12-29 @ 20:01:35
URL: http://tankenom.blogg.se
Postat av: An File Gaelach

Grazie Leo! Sono sicuro che amerò il vostro regalo!

And thank you Erik, I'll give you a hint. I'm two years from 20... You do the math... ;)

2007-12-29 @ 20:40:11
Postat av: Lotta (Leos kusin)

Ah, så han sa att jag hade provat den.. Vad tyckte du om den, lite smått annorlunda presenten? Grattis i efterskott föresten!

Lotta

2008-02-01 @ 08:42:17
URL: http://ingenannan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0