Breakdowns and breakouts.

Ett hej blir kraftigare med ett hallå.

Jag kom hem nu precis, till ett tomt hus som jag desperat försöker värma upp med en brasa.
Jag är kommen från min faders nya bostad, den där allt är så nytt.

Dagen började (aldrig) med adventsfirande, det var i och för sig ganska trevligt. Men dagen var dömd till missöde. En lång håltimma senare hade jag geografi. Inga prov tillbaka, dock påbörjade vi en ny uppgift indelad i grupparbeten. Hmmm. Sedan så, ja vad hände sen?
Nästa moment var en fikerunda med två tokstollar, Erik och Leo. Inkluseive mig var vi tre...
Det var kul. En stack och två satt kvar en längre stund, vilket också var trevligt.
Sedan for jag mot pappas nya hem. Där tog det stopp.
Som en våg, washing in on top of me. Den bara tömde mig, och jag var så kall så kall mot dig.
Vad annars kunde jag göra? Vad annars kan jag göra?
Det var dock trevligt att träffa all the boys igen.
Jag satt i mitt nya rum... Fint, ja. I sat there on the floor, for the first time in my life. I breathed the air, I saw with my eyes and I absorbed the room into my soul. But I left with my soul intact.
Allting spinning, spinning... Alla tankar rör sig så fort att jag inte hinner reflektera dem. Så fort att jag mår illa...
Who do you think you are, and what have you become? We're drifting apart you know. I couldn't even look you in the eyes, everything's a mess right now.
Middagen var okej, jag hade kokat potatisen. Vad annars kunde jag göra?
Jag hittade inte, jag visste inte. I didn't belong. We're drifting farther apart by the minute. Not now, not when everything eles's falling apart as well. 
Jag satt i mitt so called room, och allt jag kunde göra var att titta på mina Christmas Crackers. Från Marks & Spencer.  What else was there to do? Allt som var sig likt var Molly.
Jag känner mig ganska elak som höll dig på ett sådant avstånd, men vad tjyven. Vad skulle jag göra?
What are you thining?! Blimey.. I.. just simply can't (yes stupids I prefer explaining in English, much easier that way) understand.. Or... I just don't get it, how??? What are you thinking. I'm your doggone iníon!  How.. I'm just.. so.. hurt.

I can't picture it, you with them, me without. It hurts, so much. I can't even look at you.
I feel sick right now, it could be from the Pot Pourri though...
You think everything's alright, don't you? Well, no.
You're acting like you're engaged, are you?

Nooo, don't read this. Please.

So what I had a breakdown, so what I went home and had a breakout.
Det var ju ingen hemma i alla fall... I've got too much on my mind right now, för mycket för att känna något annat.
Och jag mår fortfarande illa...




Imorgon ska jag till Annie! Hon, jag och Sophia ska baka pepparkakor! Vi ska också se på film, äta god matt och ha adventsmys på Annies arbetsplats i kyrkan:) Det ska bli så mysigt. <3 Sedan lär vi väl märka om vi bakar några kakor, eller äter degen som den är ;p

Sláinte agus slán agat!
Ebba


Kommentarer
Postat av: Chippeeay

Not all is falling apart you know:)

2007-12-01 @ 11:32:36
URL: http://tankenom.blogg.se
Postat av: Leo

Haha,
nous sommes fous...:P

2007-12-01 @ 15:50:57
URL: http://leopierini.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0