Let's all lie down and pretend.

Because then we're not so guilty.

"Sålt sin själ det har han, den lille fetknoppen."

För att bröja bloggen, så mår jag illa. Huvudvärken är något mindre våldsam, men den finns sannerligen kvar. Illamåendet går fram och tillbaka. Så idag har jag tillbringat dagen med huvudet på huvudkudden, och fötterna i soffan.
Lite TV och lite dator. Man blir dock inte bättre av det.
Jag ska lägga min för att sova a.s.a.p., för att sedan vakna och försöka gå till skolan. Men med denna migrän kan det bli svårt. Riktigt svårt.

Jag tänkte på en sak idag, tänk om om jag hade varit där. Och om, jag hade hoppas på tunnelbanan. Tänk om.
Hade min jul sett annorlunda ut då? Ja, tänk om... Ja det ska jag allt.

Jag har en sticka i fingret, den har varit där i en vecka nu och jag får inte bort den. Den är så pass liten att den inte syns, men även små saker kan göra ont. Och stora saker kan göra så ont att man blundar för dem.

Jag undrar, vad det är de vill skydda. En personlig ring, som sträcker sig runt en värd. En värld som är exakt i ens ögon, men som för många andra suddas ut i kanterna. Ringen är tydlig och skarp, när man är utan vetskap att andra delar en bit av ringen. Då är inte ens värld så exakt längre.
Så jag undrar, likt vem som helst. jag fokuserar mig inte enbart på dig, men visst gillar jag inte sättet. Visst känner jag obehag så jag sätt i denna plats, men du är inte den ende som sätter mig där.
So this goes out to you, you som i plural:
Jag orkar inte gissa mig till, och jag finns här för att veta. För att delta, för att leva. I ett mörker av ljus, där varje ljus är så ljust att mörkret härskar. I ljuset där det är för ljust för att se. Där ljuset är mörkt, där ensam jag bor.
Så snälla, för mig inte bakom ljuset. Det gäller er alla.

Imorgon, så hoppas jag faktiskt att jag känner mig bra. Jag måste till skolan, och jag måste träffa mina vänner.

Så godnatt gott folk. Sleep tight. Don't let your nightmares frighten you.

Slán agus oíche mhaith!
Ebba (your very own lunatic)

image6
Hahahahahaha A lunatic indeed.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0