Missförstånd. Överallt.

De finns överallt, och sker jämt. Och det är vi själva som skapar dem, då vi just försöker förhindra dem genom att ta reda på det vi vet. Men vad vi vet är inte alltid det som gäller...
Man kan lätt skapa ett missförstånd genom att säga en sak som har en betydelse för en själv, men en helt annan för andra. Säger jag "stenkul" så tänker ni på en helt annan sak än det jag syftar på, militärer...
De flesta missförstånd skapas nog dock då folk inte säger något alls, och andra litar på det de själva vet. Säger man inget till andra, kommer de inte att veta. Och vips, vi har ett missförstånd.

Ett annat exempel, när två personer vill olika saker. Då de båda är så pass inställda på vad de själva vill att de inte hinner reflektera vad den andre vill. Man fortsätter i sitt spår, och tolkar händelser på sitt eget sätt.
Och kan allt detta bero på feghet? Feghet att inte våga säga sanningen, vad man egentligen tänker.
Att dras mellan olika parter, att inte kunna välja skapar givetvis misstänksamhet och missförstånd.
Att glömma berätta en detalj kan ha förödande konsekvenser, så som ikväll.

Ibland löses konflikten ut, men ibland kan den aldrig suddas bort och glömmas. Ibland förändrar saknaden av ord ens hela värld. We'd better start talking people, men någonstans tvivlar jag på att det går.

Kanske är missförstånd viktiga,
för var är väl en värld utan förändringar och problem att överkomma?


Nej nu skall jag sova.
Jag hoppas att saker är bättre imorgon... Godnatt allt gott folk.
Kram Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0